Hjälp !

Okej, galet mycket har hänt på två ynka dagar, eller ynka varje dag är unik. Man vet aldrig vad som väntar en runt hörnet. Men iaf. Igår när jag var på väg hem från jobbet, var tvungen att ta den sista bussen 21:40 för 21:00 hinner jag inte med när jag "slutar" 21:00. Trött och hungrig så ville jag bara åka hem i lung och ro. Och det är torsdag hur mycket folk är det på bussen då ?
Tydligen alla jävla skolelever som har jullov nu.
Ja, jag var nyss en av dem, men när jag hade mina jullov så satte jag mig inte på en buss stupfull. Då var jag hemma och fixade med julklapparna. Sommarlovet firar man, men inte ett jävla jullov!!
Iaf, fulla och dumma, så dräller det bara in mera fyllon på bussen. Och ju mer snorisar det kommer, desto mera höjer jag musik som jag har i öronen. Men helt plötsligt så skriker grabbarna som sitter bakom mig : MAGSJUKA PÅ BUSSEN!!!
Bussen stannar, ut springer halva ursäkta mig, stans fjortisar och vinglar vidare. Ja, en av tjejerna som gick av bussen spydde allså på bussen... Men inte nog med det, hon spydde på en annan bussresenär... (stavning?) Åhhh! Det luktade inte trevligt i bussen. Den lukten fick man sitta i från ringvägen till oppeby. Gick av någon hållplats innan för att det stank! Och att andra personer höll på att kräkas av lukten...
Kännde mig också som en gammal tant så arg och irriterad jag blev på dem, men en gång i tiden så var jag ju en av dem jobbiga snorisarna på bussen. Men men...
Kom hem lagom glad, Andreas var verkligen inte på humör för en upprörd sambo så jag satte mig här, framför skärmen.. Och gick in på aftonbladet.se där står det, Just nu, se Petter live. Jag klickade ju dit direkt och jaaa, han var live, i min (Andreas) dator. Lovely! Det fick mig att må bra och att inte tänka på kräkerna. Kom i säng ganska sent, var spänd över det som väntade idag. 
Det som väntade mig idag, var en körlektion kl 10:15. Kl 07:15 cirkus gick jag upp, tok nervös. Åkte ner på stan en timme innan tiden. Hej och hå, höll på att börja kräkas, gråta och dö av nervositeten som jag hade. Men väl där, så gick det bra, han jag kör med är galet bra och det sa jag till honom också, det är inte många som kan lugna ner mig, men det kan du och det ska du vara stolt för, jävligt bra är du :)
Och vad sa han då ? Jooo han sa att jag var duktig, men att det var synd att jag inte trodde mera på mig själv. Men snart ni, då jävlar (snart=1-2 år ;) ) då har jag ett körkort i handen..
Innan lektionen så ringer dem mig från bemaningen och frågar om jag kan jobba ikväll och på söndag. Först sa jag nej, sen sa jag ja, till ikväll. Söndag däremot vägrade jag...! Och nu ångrar jag att jag inte vägrade ikväll heller, det har vart stressigt, och jag har galet ont i ryggen! Fyyy faaan!!! Men det går nog över.
Försökte även julhandla idag bland nyköpings hela befolkning. Suck.. Det gick inte så bra så jag måste ner imorgon också. Har tyvärr inte så mycket pengar kvar för mer än halva lönen gick åt på körskolan. Woho!
Nu ska jag gå och duscha sen slänga mig i sängen. Andreas är på julbord med jobbet, kommer nog inte se honom inatt .. Usch jobbigt... Men. Bye
/E

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej!

Jag har hittat din blogg...kul!

Moster C

2007-12-22 @ 19:08:57

Signa här:

Namn här tack:
Kom ihåg mig? Om du vågar

E-postadress: (publiceras ej, men säljs på ebay)

URL/Bloggadress:

Texta här:

Trackback
RSS 2.0