Utbildning, fylla och mys

Utbildning Onsdag-Fredag
Oj, mycket har hänt sen i onsdags. Tiden har inte funnits för att lägga upp ett nytt inlägg. Tänkte försöka ge er en snabb återblick på alla dessa dagar som gått.
Utbildningen var mycket bra. Man blev bara lite stekt i huvudet, man vänjer sig fort med att jobba. Kännde där att jag inte ville till skolbänken igen på ett tag. 
Vi hade mycket kul på kvällarna, första kvällen så var det en av tjejerna i gruppen som bjöd mig på ett mycket gott vin. Det ska inhandlas nästan gång jag är på den gröna butiken. Och ett glas blev två glas som blev... Ja ni förstår, jag blev onykter. Jag delade rum med min kära mor, tror faktiskt att jag öppnade truten för mycket några gånger den natten.. Men men, hon är ju min mamma :)
På torsdagskvällen där blev det alkohol i bilden igen, men jag var lungnare, som faktiskt var skönt. Men även den kvällen var rolig. 
Som sagt utbildningen var mycket bra, kul att träffa nya människor, äta god mat, och ha kul.
Fredag
Kom hem på fredagseftermiddagen, väldigt trött var jag. Men det var bara att göra sig iordning för Therese skulle komma hit och vi tre (Sandra och jag) skulle sitta på balkongen och dricka vin och snacka skit och lyssna på bra musik. Therese kom inte hit, tråkigt, men hon behövdes bättre på det stället hon var på. 
Vi gick till birgers och hade, hmm ja kul. Ibland. Såg en sötnöt där..
Med tanke på att denna blogg är öppen för alla så tror jag faktiskt inte att jag kommer skriva något mera om fredagens bravader, för att inte göra folk besvikna och kanske arga på  mig. Kan säga så här, jag och Sandra var hemma klockan halv fem. Nyktra var vi, för det enda vi drack på bigers var vatten. Vi var trötta och hade ont i fötterna. Dock jävligt glada när vi kom hem tack vare en blå lite sak. Haha.
Jag somnade ganska sent, vid ja halv sex där någon gång kanske, upp igen vid nio. Lördag. Sandra ville dra med mig ut till oxelö marknad. Jag har bott i oxelösund, och under dem åren har jag aldrig vart på oxelö marknad. Jag åker dit när jag flyttat från stan. Sjukt jag vet. Oxelö marknad var ju som vilken annan marknad som helst. Iaf av dem jag vart på. 
Solen sken och vi hade trevligt, åkte veteran tåget fram och tillbaka. På tillbaka vägen märktes det att vi inte hade sovit mycket.
Sandras söta lillasyster Sophie kom hit på kvällen, det var mys som gällde. Sandra lagade en sjukt god middag. Den damen kan faktiskt det där med mat. Sophie somnade trött i Sandras knä i soffan. Så söt.
Söndag. Dagen igår bestod av, städning av balkong (Sandra och Sophie städade, jag tittade på), promenad ner till hamnen för att äta glass och dricka kaffe och spana på folk. Promenerade hem doppade fötterna i vattnet och bara myste. Hade blommkrig med Sophie, som jag skulle ha vunnit om jag inte hade vart tvungen att visa min vuxna sida. 
Det lagades en mycket god röra till middag. Och efter middagen så hamnade jag och Sandra ute på balkongen igen med vinglas i handen. Inatt/imorse somnade jag klockan sex. Ibland är det härligt att ha det jobbet vi har. Sjukt kul hade vi inatt. Jösses. Det ljusnar faktiskt väldigt fort på morgonen pang säger det bara så är det ljust.
Dagen idag är planerna på att ett besök hemma hos Mailen. Åka ut till oppeby för att hämta mina sommarskor och fixa med cykeln där.
Solen skiner idag med, härligt!
/E
 


 Fredag Söndag


Kommentarer
Postat av: Sandra

Älskar den blå saken.. kommer alltid ha en spec. plats i mitt hjärta =)

Jag hr aldrig sagt att oxelömarknad e spec.. ja älskar bara marknader helt enkelt...

Hehe.. sön-mån.. jajaja! =)

2008-05-13 @ 20:21:09

Signa här:

Namn här tack:
Kom ihåg mig? Om du vågar

E-postadress: (publiceras ej, men säljs på ebay)

URL/Bloggadress:

Texta här:

Trackback
RSS 2.0