Helgen

Det har varit en bra helg.. Fredagen jobbade 7-16. Gjorde en tigerkaka till damerna, har aldrig gjort det förut, konsten att få till den har varit skrämmande, men jag lyckades big time ! stolt faktiskt :) egoboost 
Hem göra sig iordning, nej eller jo så var det visst :) Åkte hem gjorde mig iordning, hämtade Sandra ute på arnö, åkte och hämtade Challe på tågstationen. Tillbaka till arnö, middag, som förövrigt var väldigt god ! Grillat, sallad, potatis halmoni (?)ost, majs och sås. Åt upp den fantastiska maten. Sedan bar det av hem till mig. Redbull vodka och vin.. Musiklyssnande och en massa prat, sedan gav vi oss ut i nyköpingsnatten...
Vi hade dock ingen aning om vart vi skulle ta vägen. Gick ett varv runt stan, kollade bandit tältet, som vi tvekade på, upp till öster igen. Blev birgers, oh nej förlåt, hörnet (!) det var trevligt, träffade trevligt och fint folk . dansade på bord och stolar och drack , big time. Lämnade placet när det stängde sen så... (tänker ;p ) mötte vi upp några andra vänner, vi splittrades (Sandra & Challe) jag försvann sedan ifrån dem andra mötte upp någon annan, hem till mig, vodka redbull. Satte på kaffe till en senare gäst. Pratade, rökte. Evelina smög in i sovrummet till sin super sköna säng, och somnade med alla kläder på medans gästerna fick sköta sig själva. Och det gjorde dem nog .
Vaknade vid 11.45 på lördagen, huvudvärk big time ! och alla kläder på. resorb, avklädning. somnar om, vaknar vet inte när, tar en persika. Sen kör jag buss, pratar i telefonen, ja ni vet... Fy fabian. Somnar om, vaknar. Vatten, startar datorn, tar det lungt, tänker persika. Får köra buss igen. Somnar om. Smsar. . Bestämmer mig sedan för att försöka ta mig in i duschen. Lyckas !
Sandra ringer, vi (Sandra, Challe & Lisa) är utanför kommer du så går vi och köper pizza. Nej, nyduschad, kom upp ! Går och inhandlar måltiden. Den gick ner och blev kvar . Gör mig iordning. Patric och Sofia kommer. Det går trögt med alkoholen, men det går. Vi ger oss sedan ut i nyköpingsnatten ännu en kväll, en aning kallare sådan. Det stod mellan "hörnet" och tellus, jag röstade tellus . Det blev tellus, Lisa åkte hem, hon hade en väldigt jobbig hosta och morfin i sig. Låååång kö . Patric & Sofia ger upp. Jag, Sandra och Challe kvar. Vi var sist in på placet .
Mycket folk, dansgolv, kramar, toabesök, letande, skratt, sång . Vi ger oss av ett tag efter stängning. Mot kebaben, toa och spaning. Jag hade nämligen någon att spana efter, kunde fått vad jag ville om jag hade funnit det (läs den) jag letade efter . Det var iaf vad han sa, orkade dock inte spana så mycket efter honom, fast att jag visste att jag kunde fått den finaste och helt fantastiskt underbara... Så efter kebaben, som hade för lång kö för oss så begav vi oss mot cosmos, nej nej. Det blev torget, prat med polisen. Hämtade min cykel, kramade adjö, cyklade hem . Somande med mindre kläder på denna natt .
Vaknade utan huvudvärk idag, skönt . Tog det lungt, drack kaffe åt frukost . Och hade det bara bra. Åkte iväg med Malin på promenad med hundarna i skogen. Hem, nudlar . Sandra kom . Iväg, bio, eclips (andra gången) bra skit. Körde hem Lisa. Pumpade däck, skavsta. Paj & kaffe sen hem och nu ligger jag i sängen och ska ge mig på lite sömn . Jobb imorgon, wiho ! Eller inte ..
Helgen har varit toppen, trots gårdagens bakfylla :) Men det var det värt !
/E

Kommentarer

Signa här:

Namn här tack:
Kom ihåg mig? Om du vågar

E-postadress: (publiceras ej, men säljs på ebay)

URL/Bloggadress:

Texta här:

Trackback
RSS 2.0