Home sweet home, eller ?

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Thailand är helt underbart på nästan alla sätt och vis. Jag ska dit igen. Snart, det ska inte dröja fyra fem år innan jag åker igen.
Den sista vecka var super den också. Vi var ute på ett så sjukt fint ställe i Rayong, folk tittade på mig och Elli som om vi vore kändisar eller nått, även där var vi dem enda farangerna (thai uttal falanger). Den natten åt vi på ett riktigt thai ställe, typ kebabe house :) Dem hade dock finare mat tahi alltså :)
Jag och Elli åkte ut till Koh Samed på söndagen, sjukt fint. Men jag mådde inte så bra på vägen ut, oj oj. Det var inte så stor båt som vi åkte i heller, så man fick veta att man levde vissa gånger ;)
Samma dag som vi var på Koh Samed så var det en fest dag i Thailand, den dagen så firar man fullmånen och man tackar för att vattnet finns. Jätte fint. Det är lågvatten den kvällen, riktigt lågvatten.
Vi var och åt middag hos Po och Pelle, det var eldshow, med ett gäng så sjukt coola grabbar, den yngsta var tre år, helt galet ! Sen så släppte man ut blomliknade ting i vattnet, med ljus och rökelse på. Man skulle klippa en bit av håret, en nagel sen lägga en 1 bathare, det skulle göra så att ens bekymmer skulle försvinna, man gick ut med den i havet, så vackert. Sedan släppte vi ballonger, såna ni vet som man tänder eld på att släpper iväg. Dem ska ge en lycka. Men jag tror inte det, för att en av killarna som vi var med ganska mycket när vi var där nere, och som vi även släppte iväg en sån där ballong med, han gick bort i förra veckan, begravningen var igår. Så fruktansvärt tragiskt. 30 år, helt underbar och rar kille. Vila i frid...
Att komma hem till Sverige var jobbigt och kallt. Det blev bara en aningens jobbigare när det är någon dåre som tar min resväska istället för hennes och knatar iväg ut genom tull och allt. Jag fick panik där uppe på Arlanda kan jag tala om . Hittar min väska då jag står och väntar på att få prata med henne i informationen om vad jag ska göra, helt knäpp tant/dam. Hon hade till och med öppnat min väska och kollat, och undrade om jag också hade varit i Sidney .
Janne var super duper snäll som kom och hämtade oss. Fick vara ledig två dagar innan det var dags att komma tillbaka till jobbet, imorgon har jag jobbat 7 dagar i rad. Ledig lördag, då är det dop för Noomi, sen tog jag extra pass söndag kväll, sen jobbar jag hela nästa vecka förutom torsdag. Som jag sa, tillbaka till verkligheten igen, det blev en pungsparksstart. 
Just nu kan/hinner jag inte skriva mera, måste gå ut med Plexipus, som förövrigt hade växt massor när jag kom hem. Sen blir det sängen upp tidigt och jobba imorgon.
Bjuder på lite bilder...
              

Nu orkar jag inte ladda upp fler.
1.Jag och mannen(vågar inte stava hans namn), men det är han som numera inte finns hos oss längre...
2 Annika och jag när vi är på väg att släppa ut blommorna i havet.
3 Jag släpper iväg blomman.
4 Elli och jag sista söndags kvällen/natten
5 Marknaden i Rayong, puppys for sale. Herregud vad jag var nära på att ta hem en till Sverige.
6 Matar elefant i Rayong
7 På stranden i/på Koh Samed
8 Elli och jag på altanen någon dag
9 Stekarn på en av paradisöarna
10 Gai, grym kille !
11 Sista söndagen, fest dagen...
12 Våran lyckballong, som inte gav så mycket lycka...
13 Hans bil <3 Underbar bil
14 Eldshow

/E

Kommentarer

Signa här:

Namn här tack:
Kom ihåg mig? Om du vågar

E-postadress: (publiceras ej, men säljs på ebay)

URL/Bloggadress:

Texta här:

Trackback
RSS 2.0