Det mest utdragna inlägget på evigheter...

I lördags var det dop för Noomi. Åkte upp till sthlm i fredags eftermiddag, snökaos typ. Vi hade nästan precis kommit ut ur Nyköping, olycka. Ingen farlig dock såg det ut som, men iaf.
Hem till syster och Ia. Fixade med mat och grejer som det skulle bjudas på, på lördagen. Somnade nog runt två tiden. Vaknade jag vet inte när är i lördags, fixade och trixade med saker, gjorde mig iordning. Sen var det bara att åka iväg till kyrkan. Jag var nervös, jag skulle nämligen bli fadder (gudmor) till Noomi, så jag skulle läsa en text (evangeliet) som jag fick se första gången i fredags. Undrade hur jag skulle utala vissa ord, dem, skulle jag säga dem eller dom. Det blev dom iaf.
När vi skulle gå fram till altaret så ökade pulsen, det var lite läskigt. Men det gick bra. Noomi var så otroligt glad under hela ceremonin. Att läsa texten gick nog bra, kommer inte ihåg så mycket ifrån det ögonblicket .
Noomi blir döpt och allt är väldigt fint, sånger, dikter, böner, ljuständing, ja ni vet sånt som sker på ett dop.
Fotografering. Åkte iväg och handlade bröd, mot lokalen, hem till sis och Ia hämtade mat. Var lite halv stressigt men det gick bra, för det var fina själar som hjälpte till.
Dagen och kvällen var mycket bra.
Somnade sent den natten också.

Söndag, dags att åka hem. Mot jobbet, skulle börja klockan 16. Vi åkte i skaplig tid från Sthlm. Tur var väll det för i Södertälje tog spolarvätskan slut. Det var bara att svänga av och köpa ny. Stannade på sille krog då jag inte såg någonting bakot, det höll väll sig i två minuter för sen kom en lastbil och körde om mig när jag åkte på motorvägen. Mot jobbet, det gick helt okej att jobba. Hem Plexipus hade hittat något ris, fattar inte vart han hade funnit det, inte mat ris utan buskris typ, han hade även röjt med kaffe sump, bara att sopa.
Måndag morgon när jag vaknar så känner jag mig inte kry. Upp iväg med Plexus så han fick springa av sig, hem, jobbet. Jobbar och har sjukt ont i huvudet och svettas till och från. Blev en kopp kaffe sen var det the som gällde. Hem på rasten för att släppa ut Plexus, han låg så snällt på köksgolvet och sov. In med honom igen gav han ett tuggben sen tillbaka till jobbet. Hade tagit alvedon innan rasten som började hjälpa.
Efter jobbet åker jag hem och finner halva min lägenhet i kaos, det låg ris och halm överallt. Plexus hade då, redan i söndags funnit min dörrkrans som mamma hade gjort och tuggat sönder den. Att jag inte förstod det redan i söndags grämer mig... Men, det var bara att sopa.
Idag har jag dammsugit något fruktansvärt, men jag gissar på att jag måste köra med den snart igen.
Ska alldels strax ta en sväng med honom. Idag går vi nog till hamnen en sväng och kollar, det är fint där nere.
Börjar jobba vid tre idag, det är skönt. På 12 dagar har jag varit på jobbet 11. Det känns inte okej.

Detta inlägg skrevs på förmiddagen den 7:e. Hann inte lägga in alla bilder som jag ville, så detta hamnade i utkastet, blev inget hamnen. Jag och Malin åkte ut till örstig. Vad händer? Jo vi kör fast/kör av vägen (2 gånger) 3 gånger. Alltså vi körde fast en gång, och körde av vägen två gånger. Jag kom till jobbet halv fem, och skulle som sagt börja vid tre. Mindre roligt. 
Imorgon hämtar jag förhoppningsvis min nya bil. Efter en jävla massa krångel och en del tårar. Då inte bara från mig sida. 
Har räknat ut nu på 22 dagar så kommer jag att jobba 20. Hej och hå ledighet, kryssningen med jobbet som är nu nästa vecka är då inräknad men det är jobb som sker då också. Som jag sa förut, pungsparksstart. Tvifan. 
Idag var det såååå nära att jag började gråta inne hos en boende. Gömde mig i förrådet där Anna var, två tårar kom som jag tröck undan. Slutade vid halv ett, var tillbaka på jobbet igen vid tre då det fattades folk. Pratade i telefon när jag kom till avdelningen, vissa saker som sas i samtalet gjorde mig ledsen, sen har det varit så mycket nu den senaste tiden som bara gått illa så då kom tårar igen. Men tröck undan dem igen, undrar när alla tårar som ligger där och väntar tänker komma.
Har ont på ett speciellt ställe i magen, kände det lite lätt igår, kännde det ännu mer idag när jag gjorde vissa lyft på jobbet idag. Jag har en fundering på vad det kan vara, men jag tänker tok ignorera det så länge som det går. 
Imorgon kan det även fattas folk på jobbet, men jag tänker absolut inte jobba. Jag har ännu inte hunnit packa upp allt ur resväskan från thailand. Kläder överallt just nu känns det som, jag hatart. 
Jag bjuder på lite bilder ifrån helgen;
                    

1. Vi alla, föräldra och faddrar. Milan, Noomi, Marlene Ia och jag
2. Framme vid altaret, alla lyssnar på prästens talan.
3. Jag läser evangeliet
4. Vi sjunger psalm
5. Noomi blir döpt
6. Bilden talar för sig själv
7. Jag tänder dopljuset
8. Palle läser en bön
9. På väg ut ur kyrkan
10. Noomi och jag senare på kvällen. Hon har en klänning på sig som Marlene hade som barn
11. Jag, Noomi och systeryster
12. Mamma med barn och barnbarnen :)
13. Noomi och jag i söndags, morgon mys
14. Plexus vaktar Noomi, när hon ligger i sin träpulka
15. Söt Noomi i sin pulka och sina uggs
16. Älskade underbara unge
17. Jag och barnen på 5 ½ månad, Noomi är 5 dagar äldre än Plexipus
18. Noomi med sin vackra mamma
19. Syster, Plexus och jag
20. På väg till dopet.
21. Huvudpersonen denna helg. Dockan .
v

Nu tackar jag för mig och går och lägger mig.
/E

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, Evelina!!

Både fint o sorgligt inlägg de här ju...

Bilderna från dopet va sjukt fina och roliga att se.

Gudmor e något att vara stolt över!!!

De gör mig dock ont att läsa att du är så ledsen...

Önskar ja kunde göra nåt för dig.

Tycker att vi får försöka hitta ett nytt jobb eller utb. till dig!

Så att du kan bryta mönster och blir ordentligt uppskattad för allt fantastiskt du faktiskt gör och representerar!

För du är fantastisk!!!

Lång kommentar detta blev nu... men men...

Detta till trots att ja faktiskt försökte hålla mig kort! :p

Puss kram

2010-12-17 @ 00:20:59

Signa här:

Namn här tack:
Kom ihåg mig? Om du vågar

E-postadress: (publiceras ej, men säljs på ebay)

URL/Bloggadress:

Texta här:

Trackback
RSS 2.0