Jakt

Det gick bara bra här om kvällen. När vi åkte ut hade vi inte en aning om vart vi skulle ta vägen, stod hemma hos pappa och pratade skit, kaffe bland annat, då såg Alex en gris en bit bort på en åker, han sprang dock in i skogen, men vi bestämde oss för att vi skulle gå efter honom, för dem brukar ju komma ut :)
Så inget kaffe ut i skogen på en gång. Smög på ganska bra, galet mycket mygg var det som alltid dock. Kom fram till en åker inte den vi skulle till från första början. Där såg vi först två stycken grisar, sen två till, tre till och några till, dem var några stycken ute.
Nu var ju bara frågan hur vi skulle göra. Jag ställde mig framför Alex så han fick ha bössan på min axel och sikta. Två grisar närmade sig oss, Alex la sig ner och siktade. Hjärtat började slå o 320, det small i bössan, och alla grisar sprang åt olika håll även den som vi sköt på. fuck. Pappa ringde nästan på en gång, och kolla hur det hade gått, det bästa är ju när grisen lägger sig på plats och ställe. Men inte denna inte.
Pappa kom med Elisi, vi hittade blod så han var ju träffad, Elsi började söka, såg ut som hon yrade ett tag så pappa vände med henne, jag tog henne och gick, tyckte att hon gick åt helt fel håll, men nej då några meter ifrån skottplatsen hittar vi grisen i veten. Släpa och dra upp den på kärran, in till slakthuset och börja jobba. Grattis Alex!

Sebastian och Alex ska tydligen ut ikväll jag jobbar dock till nio men man kanke kan åka ut direkt efter jobbet, är ju ledig imorgon så det gör inget om det blir två tre stycken fällda ikväll .
Ska strax åka till jobbet förbi city gross innan bara och köpa snus. Sen jobbelijobba, ledig imorgon som sagt sen jobba helgen, usch fy och bläää ! Men det är visst pengar det också ;)
/E 

Kommentarer

Signa här:

Namn här tack:
Kom ihåg mig? Om du vågar

E-postadress: (publiceras ej, men säljs på ebay)

URL/Bloggadress:

Texta här:

Trackback
RSS 2.0