Man kanske kan kalla det funderingar

Det är verkligen snart dags för vinterjackan nu på kvällarna, men jag vägrar, inte än! Man ska frysa in vintern och svettas in sommaren ;)
Imorgon ska jag till banken igen. Oj oj... Tur att min bank kille är stilig :) Man kanske ska fråga om en dejt ;) Haha
Var med en vän nu efter jobbet, hon vill vara anonym om detta. Jag tog upp våldtäckten(erna) som varit i örebro, jag tycker att det är hemskt att detta ska behöva ske i vårat samhälle. Detta kan låta märkligt, men jag tycker att det känns väldigt skönt att det var en svenne banan som våldtog dessa tjejer, och inte en invandrare, ny svensk, blatte, ja ni hajar. Då säger hon, med humor, ny krimminel när jag sa ny svensk. Tyckte att det var lite roligt sagt. Men tillbaka till dessa våldtäckter, stavas det ens så ? Iaf, skönt att det var en svenne banan så kanske dessa svenne banan rasister som finns i detta avlånga land kan få en smäll på käften. För det finns svenskar som gör brott, våldtar och mördar! Ja men det vet vi väl kommer många tänka när ni läser detta, men tydligen verkar det verkligen vara så att folk har glömt det. För alltid när det händer ett brott, okej kanske inte alltid men väldigt väldigt ofta så säger folk, ja men det är klart att det är en invandrare som gjort det. Blir så trött på folk som säger så. Visst man ska ta seden dit man kommer, men ! jag tror inte att det är så lätt alla gånger att komma ifrån ett land där det är krig, folk stjäl för att överleva, osv. Sen komma till ett land där du oftast blir satt i "slummen" av socialen att leva som en svensson. För tänk er, hur lätt är det för oss svenskar att få jobb? Hur lätt tror ni då att det är för en invandrare som har svårt med språket att få ett jobb. Vissa arbetsgivare reagerar bara på att en människa har ett utländskt efternamn. Så om jag skulle gifta mig med en invandrare (drömmer ;p) då skulle jag självklart ta hans efternamn, skulle det bli svårare för mig att få ett jobb då skulle jag flippa.
Det diskuterades om detta på radion igår, just det här om efternamn. Det var en man som hette.. Alexander tror jag som kom ifrån iran tror jag så han hade ju då ett persiskt efternamn, han hade ringt om ett jobb, dem kom in på hans efternamn, det låter utländskt, ja jag är från iran, svaret han får är; vi hör av oss så slänger dem på luren. Helt sjukt.
Har lite svårt att skriva nu då Plexus ligger på mig så jag ligger snett med överkroppen, så jag ger upp för idag. God natt!
/E

Kommentarer

Signa här:

Namn här tack:
Kom ihåg mig? Om du vågar

E-postadress: (publiceras ej, men säljs på ebay)

URL/Bloggadress:

Texta här:

Trackback
RSS 2.0